Anafric, contra la política de la Comissió Europea “de criminalitzar la carn”

Anafric s’uneix a la campanya iniciada per la patronal càrnia UECBV i Copa Cogeca, Agricultors Europeus Cooperatives Agràries Europees, per protestar contra el que consideren una “criminalització” de la carn vermella per part de la Comissió Europea, si continua endavant la proposta de modificar els criteris per a la concessió dajuts per a la seva promoció.

El 15 de juny, la secció de promoció del Comitè d’Organització Comuna de mercats Agrícoles (anomenat Comitè COM), es reuneix per debatre com afrontar la modificació de les polítiques de promoció, i des d’Anafric es demana a la Comissió que “no discrimini productes específics com la carn vermella, els productes carnis transformats o el vi; que no hi hagi una distribució desproporcionada del pressupost a favor daltres productes, i que el pressupost global no sigui inferior als 200 milions d’euros, que era el pressupost del 2020”.

El president d’Anafric, José Friguls, tem que -juntament amb la UECBV i la Copa Cogeca- “per al Programa de Treball Anual per al 2023, la Comissió tingui la intenció d’estendre aquesta discriminació a tots els productes d’origen animal”.

El president d’Anafric, José Friguls, tem que -juntament amb la UECBV i la Copa Cogeca- “per al Programa de Treball Anual per al 2023, la Comissió tingui la intenció d’estendre aquesta discriminació a tots els productes d’origen animal”. Per això, des d’Anafric es vol deixar clar que aquest fet seria molt perjudicial. El sector ramader representa el 45% del total d’activitat agroramadera de la Unió Europea i genera 4 milions de llocs de treball directes i 30 milions indirectes, sobretot a les zones rurals”.

Anafric apunta que “la política de promoció de la UE ha estat i és un veritable encert a l’hora de fomentar la competitivitat de la Unió i esperem que ho segueixi sent per a tots els sectors”.

Què és la política de promoció europea

La política de promoció europea té com a objectiu cofinançar accions i campanyes dins o fora de la UE.

Es va dissenyar per promoure els aliments de la UE dins i fora de la Unió Europea arran de la crisi de la febre aftosa, fa uns 20 anys. Finança campanyes organitzades per associacions comercials o directament per la UE, per exemple, a través de missions comercials o fires. Com a part d’aquestes campanyes, la UE ha invertit uns 143 milions d’euros per promoure la carn en els darrers cinc anys, segons una anàlisi recent de l’EUobserver.

Col·laboradors