skip to Main Content
Anafric Dona Suport A La Línia Estratègica De Sostenibilitat I Medi Ambient Liderada Per La Nova Comissió Europea

Anafric dona suport a la línia estratègica de sostenibilitat i medi ambient liderada per la nova Comissió Europea

La UECBV, la Unió Europea de Ramaderia i Comerç de Carn, i Anafric, associació empresarial càrnia espanyola, donen el seu suport a la nova Comissió Europea, liderada per Ursula von der Leyen, i demanen juntament amb el fòrum industrial Industry4Europe l’assumpció d’una nova línia estratègica per a les indústries europees que tingui entre els seus camps prioritaris la sostenibilitat i el medi ambient. Industry4Europe és una coalició de 149 associacions sectorials que representen la diversitat de la base industrial de la UE, entre elles, el sector de la carn.

Protegir els ciutadans i el medi ambient

Des d’Industry4Europe s’establirà tota una sèrie de recomanacions distribuïdes en set camps prioritaris, entre els quals destaquen l’enfortiment del mercat únic europeu, la innovació i, per descomptat la sostenibilitat i la cura el medi ambient amb l’única finalitat de “protegir als ciutadans i al medi ambient global”.

En la setmana en què s’inicia la Cimera del Clima de Madrid, Anafric, com a membre de la UECBV, vol destacar l’estratègia impulsada per la Unió Europea de Ramaderia i Comerç de Carn de donar suport i impulsar el Green Deal, un compromís perquè al 2050 les empreses de tots els sectors – inclòs el de la carn- tinguin una emissió neutra de gasos efecte d’hivernacle a l’atmosfera.

Lluita a favor del canvi climàtic, sense afeblir el sector


“Es tracta d’una cooperació pel bé comú. Un acord per treballar junts, productors i consumidors, sense que hi hagi guanyadors o perdedors. En la passada reunió del 7 i 8 de novembre de la UECBV a Grècia es va posar sobre la taula la necessitat de canvi intern respecte a la sostenibilitat del sector de la carn”, explica José Fríguls, president d’Anafric i tresorer de la UECBV. “La lluita és necessària, però no pretenguem afeblir el sector ramader”, explica Fríguls, fent seves les paraules de la viceministra de Desenvolupament Rural i Alimentació de Grècia, Fotini Arabatzis. “La indústria de la carn aporta valor, proximitat, dona treball i alimenta a la població però en els pròxims 10 anys hem de mitigar tots aquells aspectes de la nostra indústria que contribueixen al canvi climàtic”.

El sector porta temps treballant en aquesta mitigació dels efectes del canvi climàtic, apunten des d’Anafric. “El sector porcí impulsa pràctiques més sostenibles; el sector oví i caprí porten endavant nous models de qualitat i sostenibilitat i el sector boví està fent el mateix amb el projecte Life Beef Carbon, en el qual participa la UECBV, per reduir la petjada de carboni del boví de carn un 15% en els pròxims 10 anys de manera col·lectiva i compartida en quatre països europeus productors de boví de carn: França, Itàlia, Irlanda i Espanya”. El sector es mou. Els fets ho avalen.

Meat the facts: campanya per a promoure un millor coneixement del sector de la carn

“No et direm el que menjar, beure o vestir, però seria bo que veiessis les dues cares de la ramaderia. Perquè quan facis la teva elecció triïs amb totes les conseqüències”.

Aquest és un dels missatges de la campanya #Meatthefacts, la veu de la UECBV en defensa del sector. En els últims temps s’estan produint debats on es barregen molts mites i estereotips, en contrast amb la realitat experimentada pels agricultors i professionals.

Segons es posa de manifest en meatthefacts.eu, “el model de ramaderia de la UE, basat en estructures agrícoles diversificades, locals i familiars, és la columna vertebral de les zones rurals de la UE. És compatible amb una gran quantitat d’ocupacions i indústries, contribueix a una economia circular i bioeconòmica, al mateix temps que garanteix un subministrament constant i assequible d’aliments nutritius, necessaris per a una dieta equilibrada. Si bé el sector és plenament conscient i actua sobre molts desafiaments, l’eliminació de la ramaderia d’Europa, tindria greus conseqüències”.

La campanya pretén #Meatthefacts pretén “oferir un cert equilibri al debat sobre el futur de la ramaderia”.

VÍDEO DE LA CAMPANYA.