Eurocarne organitza el primer webinar sobre sostenibilitat del sector carni en la seva estratègia MEAT2030

El compromís de la indústria càrnia espanyola amb la sostenibilitat i el respecte a l’entorn és total. Així ho demostra l’enquesta que Eurocarne ha enviat als participants del webinar que la revisita tècnica ha organitzat en el marc de l’estratègia MEAT2030. Pel que fa a les accions per al foment d’aquests temes, el 75% de les empreses, aquestes han assegurat que tenen en marxa una política amb mesures mediambientals.

De l’1 a l’10, han valorat amb una mitjana del 7,5 el compromís ambiental de les seves empreses en les seves actuacions. Un altre punt interessant de les respostes a l’enquesta sobre aquests temes ha estat la referent a les mesures concretes posades en marxa per les companyies càrnies. Així, el 75% dels que van respondre a l’enquesta van manifestar haver posat en marxa un pla de gestió de residus i un 50% d’ells tenien una certificació mediambiental tipus ISO 14001. Teniu més informació sobre l’enquesta a Eurocarne.

El webinar ha comptat amb la participació d’Esperanza Orellana, directora general de Produccions i Mercats Agraris del MAPA que, entre altres, ha llançat els següents missatges sobre el sector ramader:

  • La ramaderia suposa el 45% de tota l’activitat agrària i que crea 30 milllones de llocs de treball als EUA, situant-se Espanya en la tercera posició a la UE en producció ramadera.
  • La indústria càrnia és el quart sector industrial d’Espanya, i en ell conviuen pimes amb grans empreses, sent un sector molt orientat al comerç exterior les exportacions representen el 18% del total de les exportacions de béns.
  • Respecte de l’repte de la sostenibilitat, ha dit que “ha de tenir-ho present cada empresa a l’hora de prendre les seves decisions empresarials” i ha comentat que “en els últims temps hem assistit a una interprelación exagerada per part de molts mitjans o tertulians que no són veritablement coneixedors de el sector sobre el seu impacte en el medi ambient “.

La directora general de Produccions i Mercats Agraris del MAPA ha fet referència a l’aparició del Green Deal o Pacte Verd europeu, dins el qual es troba l’estratègia Farm to fork (o “De la granja a la taula”), que tracta d’una sostenibilitat integral que té en compte per exemple el malbaratament alimentari, la seguretat alimentària, la reducció de l’ús d’antimicrobians o la millora de l’benestar animal. Un catàleg d’iniciatives a les que de moment, ha dit, els falta l’anàlisi d’impacte.

En aquest sentit, ha dit, cada empresa ha de fer el seu propi anàlisi per veure com abordar aquest procés de transició cap a models més sostenibles que impliquen, entre altres qüestions, l’economia circular o la Sanitat One Health, i treballar des de la innovació i el coneixement.

Col·laboradors