skip to Main Content

Impacte del Covid-19 al comerç especialitzat de carn a Europa

Quan es compleixen a Espanya ia la resta d’Europa diverses setmanes de confinament i d’aturada en alguns dels sectors productius, els establiments especialitzats de carnisseria, xarcuteria, polleria i triperia segueixen oberts a tot Europa, per proveir als consumidors amb productes bàsics de la seva dieta.

Així ho ha confirmat la Confederació Internacional que representa els professionals que treballen en aquests comerços (CIBC), a través d’un informe de la situació de el sector durant la crisi del Covid-19.

En tots els països europeus s’han extremat les mesures de seguretat tant per a treballadors com per a clients, respectant les distàncies de seguretat, posant límits a l’aforament en els establiments o modificant els horaris d’obertura a públic.

A Espanya fins i tot, les entitats financeres, per afavoreixen el pagament, han ampliat el límit de compra amb targeta sense codi de seguretat, de 20 € a 50 € per evitar haver de tocar els TPV. A el mateix temps, algunes federacions europees, a l’igual que a Espanya, consideren indispensable que els treballadors d’empreses especialitzades que estiguin cara a el públic comptin amb equips de protecció, i així ho han demanat a les autoritats competents.

Diferent suport en els mitjans de comunicació

Un dels aspectes que tots els nostres col·legues sense excepció posen de manifest és el dispar el suport que des dels mitjans de comunicació i les autoritats s’està donant als comerços tradicionals d’alimentació enfront d’altres formats de distribució.

A Alemanya, per exemple, es posa en valor el comerç detallista i s’advoca per mantenir una cadena d’aliments de proximitat. No obstant això, en països com França o Àustria, els mitjans de comunicació obvien a el comerç especialitzat davant de la gran distribució. Tal és el cas, que al país franc s’han tancat els mercats tradicionals.

A Alemanya, per exemple, es posa en valor el comerç detallista i s’advoca per mantenir una cadena d’aliments de proximitat. No obstant això, en països com França o Àustria, els mitjans de comunicació obvien a el comerç especialitzat davant de la gran distribució.

Font: Llotja Agropecuària de Binéfar.