skip to Main Content

Ingestes recomanades de carn de boví, sobre la base de l’evidència científica actual

 

Una alimentació variada i equilibrada contribueix a millorar l’estat de salut. La selecció de les ingestes òptimes dels diversos aliments ha demostrat reduir el risc de mortalitat total i pot conduir a un canvi considerable en el risc de mort prematura. Els professionals mèdics han d’assessorar els pacients per a establir recomanacions i pautes d’estil de vida adaptades a les seves característiques físiques. Així, la carn de boví és un aliment ric en proteïnes (tal com hem esmentat en diferents articles)  gràcies a la presència d’aminoàcids essencials.

L’aportació de vitamines del grup B i minerals, com a ferro, potassi, fòsfor i zinc és vital per al nostre organisme i ofereix beneficis quan tenim manques.

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) aconsella un consum de carn vermella moderat i emfatitza el seu valor nutricional, dins d’una dieta variada i equilibrada com la mediterrània.

La Societat Espanyola de Nutrició Comunitària (SENC) per a la població espanyola és encara més específica per a les carns vermelles, puntualitzant que s’ha de triar “productes d’excel·lent qualitat, amb procediments culinaris sense contacte directe amb el foc i sempre amb l’acompanyament d’una guarnició d’hortalisses fresques”.

Es recomana, per tant, el consum moderat de carns vermelles com la de boví “de tres racions a la setmana, prioritzant les peces magres”.

Font: “Importància de la carn de boví en l’alimentació dels espanyols”, guia editada per  SEMERGEN, Societat Espanyola de Metges d’Atenció Primària.