La digitalització en el sector carni i ramader: el blockchain per al bestiar

El comerç electrònic i la venda en línia s’han multiplicat com a conseqüència dels nous hàbits de consum i els canvis que han provocat les restriccions sanitàries i de mobilitat, sobretot amb el tancament, i la conseqüent crisi, de el comerç en general i de canal horeca en particular durant la pandèmia.

Però la digitalització va molt més enllà de fer una pàgina web per a la venda en línia, de la robòtica en els sistemes de regadius, dels collarets digitals per a l’alimentació de la ramaderia o de l’automatització de les sales de munyir. Ara la veritable revolució en la transformació digital és en la gestió, comercialització i venda de productes alimentaris que reflecteixin la traçabilitat, sostenibilitat i seguretat alimentària.

 

 

 

Un exemple de com s’ha dut a terme la digitalització i el big data a el sector carni el trobem a l’Argentina. En 2019, es va dur a terme un projecte a través de la startup Carnes Validadas. Es crea una línia directa de comunicació entre productors i consumidors a través de la tecnologia blockchain del seu producte estrella: la carn.

Què significa blockchain en el bestiar

No només es dóna a conèixer el registre general de la ramaderia, sinó que es pot documentar i validar la història individual de cada animal. Saber puntualment on es va criar, la seva alimentació, quins van ser els seus cures sanitàries, qui el va traslladar, com va evolucionar durant tota la criança, acompanyant amb fotos, vídeos, certificats, i una quantitat d’informació que és molt més que la pròpia traçabilitat.

Col·laboradors