Major consum de productes frescos a la primera setmana de 2021. Increment del 2,8%

El gran consum ha experimentat una baixada al canal físic durant la setmana de Cap d’Any (del 28 de desembre a el 3 de gener), amb una reducció del -3,6% en valor, si es compara amb l’any anterior, segons un nou estudi d’IRI, una de les majors empreses d’estudis de mercat. Aquest decreixement està causat per la caiguda dels productes de perfumeria i higiene, que van caure un -30,3% en una època històricament molt rellevant per a aquestes categories. Però no ha estat aquest el comportament en els productes frescos que s’ha incrementat un 2,8%.

 

A causa d’un Nadal molt més casolà, s’aprecia que, a les ja habituals mascaretes i lleixius i desinfectants, se sumen com a categories amb major evolució les cerveses, begudes espirituoses, vins, escumosos, donades les restriccions en hostaleria, així com productes de rebosteria, sucre i edulcorants, peix i marisc i formatges que reflecteixen, d’una banda l’increment del consum de la llar, i, de l’altra, una major predisposició a la cuina a casa.

Col·laboradors