skip to Main Content
Menjar Carn De Manera Equilibrada Ens Senta Bé

Menjar carn de manera equilibrada ens senta bé

Segons la guia de la Societat Espanyola de Metges d’atenció Primària “Importància de la carn de boví en l’alimentació dels espanyols”, “una ingesta adequada de carn en combinació amb altres grups d’aliments suposa un benefici fisiològic per l’ésser humà i els permet obtenir importants micronutrients com el ferro, la vitamina B12, el magnesi, el fòsfor i el zinc”.

A pesar que en l’actualitat, el consum de carn és controvertit, tot consum excessiu que qualsevol grup d’aliment és perjudicial, perquè no estaríem ingerint una dieta equilibrada.

 

 

Les proteïnes de la carn

De què es compon la carn, de boví especialment. Parlarem avui de les proteïnes.  Sabíeu que les proteïnes estan formades per 20 aminoàcids i que 9 d’ells no se sintetitzen pel cos humà? És a dir que únicament les podem obtenir de la dieta. Les proteïnes de major valor biològic són les d’origen animal (carn, ou, peix i lactis). Per això és important consumir aquests aliments de manera adequada per a obtenir els nutrients necessaris i mantenir una salut òptima.

La carn proporciona tots els aminoàcids essencials per al desenvolupament del teixit humà.