skip to Main Content

Millorar per crèixer. Crèixer per a millorar.

L’any 2020 està a tocar. I és temps de valoracions. I a Anafric tenim molt pel estar orgullosos.

En Anafric tenim molt pel que estar orgullosos. Des de fa gairebé 40 anys, hem crescut amb els nostres associats amb l’única fi de defensar els interessos de les empreses nacionals del sector ramader i carni, de manera transversal i plural.

Som transversals perquè defensem els interessos de la cria de bestiar, l’engreixament, el sacrifici, l’especejament de carns, la transformació, l’emmagatzematge, la importació i l’exportació. I a tots aquests interessos els posem cara. Els acompanyem en el seu dia a dia i oferim solucions personalitzades.

Som plurals perquè resolem problemes amb les administracions autonòmiques, nacionals, europees i/o internacionals per a aplanar el camí per a créixer.

I créixer és, en definitiva, la qual cosa hem fet aquest any.

  • Créixer en nombre d’associats incrementant el nostre abast nacional i internacional.
  • Hem continuat impulsant el treball dins de les interprofessionals de Provacuno, Interovic i Interporc.
  • Posicionar-nos davant l’administració com ungeixi de les associacions de referència que engloba a tot el sector carni, aconseguint importants assoliments.
  • Anar de la mà amb la principal patronal europea de la carn, UECBV, per a abordar els complexos desafiament del sector per als pròxims anys, on la ramaderia i la indústria associades no són el problema sinó la solució per a millorar la sostenibilitat i la biodiversitat del territori.
  • Impulsar el segell Green Deal amb el qual la nova Unió Europea vol lluitar a favor de la ramaderia i agricultura sostenible a Europa.
  • Detenir la imatge negativa del sector com a principal contaminant quant a emissió de gasos d’efecte d’hivernacle gràcies a una política de comunicació argumentada amb la participació de la campanya Meatsthefacts de UECBV .
  • Incrementar els acords nacionals i internacionals per a fomentar el ‘salt’ de les empreses associades a altres mercats.
  • Augment de la presència dels socis d’Anafric en fires nacionals i internacionals amb l’objectiu d’arribar a acords comercials.

Segons dades del Ministeri d’Agricultura, el sector representa una xifra de negoci de 26.207 milions d’euros, el 22,1% de tot el sector alimentari.

Orgullosos del sector

Hem d’estar orgullosos. Orgullosos no sols perquè posicionem Espanya allà on és necessari, sinó perquè el nostre sector  conserva el medi rural i és sortida laboral per a centenars de milers de famílies.

No ho oblidem. Ens vindran temps complicats. Complicats perquè haurem de lluitar per les nostres empreses, perquè haurem de fer front a atacs exteriors de diversos col·lectius i perquè hem de continuar treballant per un sector d’emissions neutres de cara al 2050.

En Anafric ho sabem. I per això treballem per al benestar de tots. Tenim el múscul suficient per a lluitar. El cervell per a pensar les estratègies. L’experiència per a portar-les avanci i sobretot la voluntat que, amb diàleg i perseverança, la solucions per a tots arriben abans.

L’any 2020, el nostre compromís passa per incrementar la presència de Anafric i els seus associats en tots els fòrums econòmics i socials, continuar apostant per les noves tecnologies per a afrontar l’era del canvi digital i continuar negociant amb els diferents governs per a buscar solucions a tot el sector.

Hem fet les coses bé. Cal dir-ho. Però cal fer-les millor, amb estratègia i amb una comunicació en una única direcció.

Per tot això, us desitgem un feliç i pròsper any 2020.