Transparents, no invisibles, la nova campanya de Interporc. Apropar a la societat la realitat de el sector porcí

“La realitat és que el sector porcí espanyol està fermament compromès amb un model de producció més sostenible i atent a el benestar animal, i estem obtenint grans èxits que podem demostrar amb fets i dades, i això ens permet ser transparents davant la societat i estar molt orgullosos del que fem . Així ho ha destacat el president de la Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (Interporc), Manuel García, durant la presentació aquesta tarda a Madrid de la campanya ‘Transparents, no invisibles’, que té com a objectiu apropar a la societat la realitat de el sector porcí.

 

En l’acte, presentat pel popular exjugador de bàsquet Juan Manuel López Iturriaga, ha participat la directora general de Produccions i Mercats Agraris de l’MAPA, Esperanza Orellana, i altres representants de el sector porcí. Amb ‘Transparents, no invisibles’ Interporc vol donar a conèixer el dia a dia dels professionals de sector, que treballen per proveir la societat d’aliments sans, segurs, de qualitat, que són elaborats amb el màxim respecte als animals i el medi ambient, el que “avalen dades com la nostra reducció de més d’un 40% de les emissions GEH per cada quilo de carn produït, o de el 30% de la nostra petjada hídrica”, ha explicat el director de Interporc, Alberto Herranz.

Herranz ha incidit que “la sanitat animal i el benestar animal són dos grans fortaleses del nostre sector i formen part de la nostra senya d’identitat en el món sencer, on portem la carn i els elaborats de l’porc de capa blanca espanyol”.

Sostenibilitat i benestar animal

A la sostenibilitat, sanitat i benestar animal, Herranz ha sumat l’impacte social i econòmic tan positiu que genera el sector porcí per a les zones rurals a l’afirmar que “som un sector imprescindible per a la supervivència de milers de pobles de la nostra Espanya més rural”.

Per la seva banda, la directora general de Produccions i Mercats Agraris del MAPA, Esperanza Orellana, ha assegurat que “el que necessita el sector és apropar a la societat la seva realitat i importància per al nostre món rural”.

No obstant, ha puntualitzat, “el sector és visible a les llars, on el consum de porc es va incrementar un 20% en fresc i un 15% en elaborats l’any passat, i enormement visible en els mercats internacionals, però cal explicar què hi ha darrere d’aquestes bones xifres i desmuntar molts mites, amb la millor forma de fer-ho, que és a través de la informació “.

 

campanya participativa

‘Transparents, no invisibles’ és una campanya de comunicació que compta amb diferents elements, com un web -www.transparentesnoinvisibles.es- en què es compartiran històries reals de professionals de sector porcí, un vídeo amb ramaders reals que reflecteix la bona tasca que realitzen.

Cerca la participació dels professionals de sector porcí i que animarà que ells mateixos donen a conèixer el seu dia a dia, i que inclou a més una pràctica i senzilla App interactiva, anomenada “Les nostres granges”, amb la qual els ramaders podran comprovar com millorar en qüestions com el tractament de purins o el consum de l’aigua.

Col·laboradors