Verduguesa és el nom triat pel jurat de la campanya Buscalesunnombre.com de PROVACUNO

 

Provacuno í i el seu jurat expert han triat la paraula “verduguesa” com la millor proposta per a denominar a les hamburgueses que no porten carn. Ara, la intenció és portar el nom a Brussel·les perquè la Unió Europea l’accepti com a alternativa a la denominació de “hamburguesa”, reservat per als productes que porten 100% boví o altres varietats de carn.

Fa ara un mes, el 28 de maig, i coincidint amb el Dia Mundial de l’Hamburguesa, Provacuno va llançar la campanya Buscalesunnombre.com en el qual demanava als usuaris de tota Espanya el repte de proposar un nom alternatiu per a aquests productes. Des de llavors, s’han rebut gairebé 2.000 propostes diferents de les que un jurat expert ha hagut de triar el que més s’adequa a la realitat i que millor pot encaixar amb aquesta mena de productes. El nom guanyador era “veganesa”, però, a l’ésser un terme que es refereix a la maionesa vegana i ser un nom ja “enxampat”, finalment han optat per “verduguesa”.

PROBOVÍ ha volgut amb aquesta campanya reivindicar la utilització de la paraula hambuguesa només per a les que portin carn, perquè les que no ho porten “són una altra cosa”. Darrere d’aquest to divertit, la interprofessional de la carn vol que la societat sigui conscient de les diferències evidents que existeixen entre les veritables hamburgueses de carn i les altres, que en moltes ocasions contenen fins més de 20 ingredients.

Atapeïda elecció

El jurat expert ha estat l’encarregat de triar el nom, en una atapeïda elecció en la qual, al costat de “veganesa” o “verduguesa”, s’han remenat altres finalistes com “londinesa”, en referència a la ciutat d’origen d’aquests productes; “suplantaguesa”, en referència a la facècia creada per a la campanya; així com “vegaburger”, “veburguer” o “sincarnesa”.

Per a l’actriu Dafne Fernández, “és un terme que juga amb el color verd i la terminació de l’hamburguesa, la qual cosa la fa identificable”, mentre que per a Joe Burguer, un dels majors apassionats del món de les burgers al nostre país, “difereix totalment de la paraula burguer i que permetria identificar el que realment són”. Per a José Manuel Chica, xef i soci fundador de la cadena d’hamburgueses Beefcious, el nom “es podria entendre el que és des del minut 1”; i per a l’humorista i presentador Nacho García, que no ha deixat d’aportar el seu toc d’humor durant tota la campanya, “sona a alguna cosa que li demanes a la teva mare per a sopar”.

“Estem encantats de l’enorme acolliment d’aquesta campanya entre els nostres fans del boví”, ha comentat Javier López, director de Provacuno. “Ara que ja tenim un nom guanyador, volem portar-lo al Parlament Europeu perquè sigui considerat com a terme oficial per a tots aquests productes que no contenen carn. Esperem que les autoritats europees sàpiguen escoltar-nos i acceptar aquesta realitat, que gràcies a campanyes com Buscalesunnombre.com està de plena actualitat”.

Encara que la campanya Buscalesunnombre.com ha finalitzat, des de Provacuno es continuaran duent a terme iniciatives que promoguin el desenvolupament del sector i dels professionals de la carn de boví.

Col·laboradors